Full version: Livskraft...
Sollan
Har en rabarber som växer och frodas. Förra sommaren frösådde den sig och jag delade med mig på vår trädgårdsdag i området. Fick dock några över som jag tog med mig hem. Eftersom jag är en slarva så blev plastkrukorna med rabarberbarnen liggande i trädgården under vintern. Skulle nu slänga krukorna eftersom jag naturligtvis trodde att plantorna dött under vintern. Men, se det hade det inte gjort! De har börjat växa och jag måste säga att jag ät imponerad över överlevnadsförmågan. Inte kan jag förmå mig till att slänga dem heller så nu har jag snart rabarberodling i stället för rabatter...
/sollan
amaira
Hej Sollan!

Visst är det härligt med såna här livskraftiga frön.
Själv fick jag ju en stor "äppelsådd" och får väl äppelodling istället för rabatter.
Kramisar/amaira
Sollan
Kan tillägga att jag förmodligen kan förse hela Stockholmsområdet med solrosor också.
Under vintern har vi fött pippisarna med solrosfrön, de små liven har sprätt ned de flesta på berget under fågelbordet så det ligger nu en rejäl hög med frön. De har nu börjat gro och jag har fått nya "bekymmer". Kommer de att klara av frostnätterna eller måste jag anordna operation "Rädda Solrosorna"? Kan jag peta ner groddarna och hoppas på att de klarar kylan?
Vilka bekymmer man kan få.... wub.gif
/sollan
kerstin z5-6
De fixar det ! har svarat på dina torvblocks funderibar i tråden på
trädgårdsbygge
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon