LindaA
Jag tänkte prova att sätta mina "Tiny Tim" både i grönsakslandet och i krukor utomhus. Nu undrar jag hur stora krukor just den sorten behöver? Det är ju körsbärstomater, men de kanske behöver lika stora krukor som vanliga?
wacko.gif
-asno-
Jag är långt ifrån nån expert, men just den sorten odlade jag med gott resultat förra sommaren. Skolade om först till 1,5 liters mjölkkartonger för att kunna sätta djupt men ändå få plats inne. Sen till stallhinkar, tar dom 15 liter tro? Några satte jag direkt i jord. Det gick lika bra vilket som, det är ju en liten och kompakt planta men gav många tomater.

/Åsa
Lofvet
Jag körde nån Tiny Tim i 5-liters förra året och det var alldeles för lite även om de bara blir knappt en meter höga! Det var svårt att hinna med och vattna ordentligt!

Jag hade dock Tiny Tims i 10-liters krukor också, och det verkade räcka! Mina övriga tomatplantor hade jag i 20-literskrukor!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon