LindaA
Jag och sambon spred ut gödsel (kulor) på gräsmattan igår kväll efter att vi hört att det skulle komma regn idag.... "tyvärr" är det strålande sol och vi har ingen vattenslang att vattna med... Att springa med vattenkanna är en omöjlighet ( för stor yta). Hur dåligt är det att inte vattna? Jag kan ju inte gärna gå och plocka upp de små kornen...
Kan daggen räcka till för att blöta upp dem lite?
KURT
Det kan bränna gräset så att det blir brunt, men man kan ju knappast plocka upp det. Jag tror att det eg är bäst att sprida ut det medan det regnar. SMHI missade ordeligt med högtrycket som gick mycket fortare söderut än beräknat.
LindaA
..det är lätt att vara efterklok...! biggrin.gif

Jo, det var dumt att sprida ut gödslet innan vi faktiskt såg regnet, men det är som sagt var lite sent påtänkt, jag får väl hoppas att daggen hjälper till lite grann... wink.gif ...jag gör i alla fall inte om det! tongue.gif

Tur att man kan lära sig av misstag (ibland iaf)... biggrin.gif
Mi70
OJ!

Jag skulle gödsla gräsmattan förra året, spred ut gödsel och vattnade, men TROTS det, blev det jättelika sönderbrända hål i gräsmattan........... sad.gif mad.gif Jag vattnade nog inte tillräckligt......

Hoppas att marken fortfarande är så fuktig att inte samma sak händer dig! huh.gif
wolkenkrabber
sätt på sprinklern kanske inte vore så dumt? det gorede vi förra året, vi har inga hål i gräsmattan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon