mrtomat
Hejsan,
Hur ska man göra när flera frön börjat växa i samma kruka?

Ska jag rensa bort alla förutom en? Jag misstänker att jag annars kommer få 3st halvdana tomatväxter istället för en jättefin då de tar näring från varrandra?

Tacksam om det finns någon tomatexpert som kan ge råd!
Åsa, mälardalen zon 2
Om de är unga och inte sitter alltför tätt kan man ju ofta lätt plantera isär dem annars kan man bara klippa bort 2st jäms med jordytan
Skreddarn
Hej,

Åsa, av ditt medlemsnummer (och antal inlägg) drager jag slutsatsen att du vet vad du talar om, så jag frågar vidare på samma ämne.

Jag har tre tomater i samma kruka (ett stort åbäke, förvisso) men lat som jag är så tänkte jag "Äh, vad fasen, jag får väl ösa på tre gånger så mycket gödning i krukan och dra isär plantorna med pinne och snöre".

Är detta helt fel?

Svar till: "En som varit ute och cyklat förut."

mvh
/Skreddarn
Eva i Västerås
Skreddarn, Ska du plantera isär dom, så gör det medan dom är riktigt små. Annars har rötterna växt ihop och du river sönder väldigt mycket rötter när du ska ta isär dom.
Skreddarn
Ah, lite sent i så fall är jag rädd. (Dom är typ en halvmeter nu).
Men jag gödslar väl på lite mer så får vi se.
Jag har fler...

men tack.

/S
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon