Full version: Odla vattenmelon
torpeden
Hejsan!

Har valt att försöka odla vattenmelon denna sommaren. Plantorna har poppat upp och jag väntar nu bara på att jorden ska bli tillräkligt varm. När det är dags för att sätta ut de hade jag tänkt snickra ihop en trälåda med glastak så att värmen stannar kvar. Räcker detta tror ni?

Behöver man själv pollinera eller är det bara att öppna upp luckan så att bina kan komma och göra det jobbet?

tacksam för svar

Billy
-asno-
Nu ska du få svar från nån som verkligen inte vet. Försökte med vattenmelon förra sommaren och det gick inte alls. Växte jättefint inne och tvärdog när de sattes i växthus. Vad jag har förstått så är de inte särskilt höga, men melonen tycker inte heller om att ligga direkt på marken. Se till att bänken blir nog hög - ifall det går bra!

Dessutom står det väl på påsen att man ska pollinera för hand, jag skulle inte chansa utan vara där med pensel. Men oj vad jag kan ha fel!

/Åsa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon