Full version: Gräsklippare
Eva Swahn
Jag tror mig minnas att vi nån gång för länge sen har pratat om detta, men nu är vi så många fler på forumet så vi tar en sväng igen.

Förutsättningen är denna: gräsmattan är så stor att handjagare inte är aktuellt, men inte tillräckligt stor att traktormodellen är nödvändig, och en eldriven med sladd är orimlig. Det gäller alltså att skaffa en vanlig bensindriven maskin. Vilket märke skulle du välja? Självgående? Multiklipp? Hur stark motor? osv
Ralf
har ej stora erfarenheter med jag skull välja:
*känt märke
*stor motor
*självgåenden åt båda hållen
*multiclip

dyrt? ja men det lönar sig i längden!

smile.gif
Fenja
KLIPPO och absolut ingenting annat!!! Ta en stor modell (minst 4 hk) om du ha så mycket att klippa, välj en med ett rotorblad, de klipper jämnast.
Mvh
Fenja
TeliaNet
än släkting till mig har en batteridriven stiga.
den kan jag rek. för den är ganska stark och den är bra för miljön.
Susanna
Skulle också välja en Klippo. Den är kanon! Hade ett annat märke tidigare men den gick sönder direkt och sedan varje gång vi använde den. Tror den hette något med Partner

Susanan
renate
Stiga Multiklipp; den har jag,lätt att köra, du slippa räfsar och gödslar samtidigt.Nakdel:inget gräsklipp,det får jag av grannarna.Klippo är en bra gräsklippare men jag har för lite gräsmatta för en klippo,den är för tung för mig./Renate rolleyes.gif
Ti bee
Vi har en Husqvarna, den är ok. En gräsklippare liksom. Startar, klipper och fungerar (fast är bara 2 år än....).
Fast jag har också hört (efter att vi köpte vår) att Klippo är strået vassare.
smile.gif
vickeva
CITAT (Ti bee @ 28-04-2004, 12:22)
att Klippo är strået vassare.

tvärtom ska det väl va... den ska väl vara vassare än strået..... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon