Eva Swahn
27-04-2004, 17:03
Jag tror mig minnas att vi nån gång för länge sen har pratat om detta, men nu är vi så många fler på forumet så vi tar en sväng igen.
Förutsättningen är denna: gräsmattan är så stor att handjagare inte är aktuellt, men inte tillräckligt stor att traktormodellen är nödvändig, och en eldriven med sladd är orimlig. Det gäller alltså att skaffa en vanlig bensindriven maskin. Vilket märke skulle du välja? Självgående? Multiklipp? Hur stark motor? osv
har ej stora erfarenheter med jag skull välja:
*känt märke
*stor motor
*självgåenden åt båda hållen
*multiclip
dyrt? ja men det lönar sig i längden!
KLIPPO och absolut ingenting annat!!! Ta en stor modell (minst 4 hk) om du ha så mycket att klippa, välj en med ett rotorblad, de klipper jämnast.
Mvh
Fenja
TeliaNet
27-04-2004, 18:28
än släkting till mig har en batteridriven stiga.
den kan jag rek. för den är ganska stark och den är bra för miljön.
Susanna
27-04-2004, 20:21
Skulle också välja en Klippo. Den är kanon! Hade ett annat märke tidigare men den gick sönder direkt och sedan varje gång vi använde den. Tror den hette något med Partner
Susanan
Stiga Multiklipp; den har jag,lätt att köra, du slippa räfsar och gödslar samtidigt.Nakdel:inget gräsklipp,det får jag av grannarna.Klippo är en bra gräsklippare men jag har för lite gräsmatta för en klippo,den är för tung för mig./Renate
Vi har en Husqvarna, den är ok. En gräsklippare liksom. Startar, klipper och fungerar (fast är bara 2 år än....).
Fast jag har också hört (efter att vi köpte vår) att Klippo är strået vassare.
vickeva
28-04-2004, 12:12
CITAT (Ti bee @ 28-04-2004, 12:22)
att Klippo är strået vassare.
tvärtom ska det väl va... den ska väl vara vassare än strået.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.