CITAT (andersen @ 27-04-2004, 21:00)
Vad man ska tänka på när man köper en stege o dyl är att den är godkänd, många lågpris varuhus säljer ej godkända stegar som ej håller måttet titta här vilka som är godkända.
http://www.sp.se/cert/cert_prod/default.as...str&prodgr=Allajag köpte stege, för övrigt en jobbig affär blev det för mig. men jag upptäckte nu en lite luring med denna stege. På stegen står det att den är tillvekrad enligt "Sveriges Provnings- och Forskningsinstitut norm för stegar". Men stegen är inte godkänd av SP. Tala om ful märkning.
för övrigt
när jag kom hem från butiken GRANNGÅRDEN och hade monterat ihop större delen av stegen, det är en sån som kan stå själv i trädgården med stöd nertill i sidledd, så visade det sig att en del saknade hål. Åkte till butiken med denna defekta del. Döm om min häpnad över den dåliga servicen jag bemöttes med. Föst så nekade dom till att delen var felaktig. Sedan så fick jag dom att packa upp en annan stege och visade dom min del och hur det såg ut på den andra stegen. Då sade expediten att jag fick komma tillbaka med min stege och byta den!!!!!!!!! Varför frågade jag? Jo för ananrs har jag en i butiken som ej är komplett! Jag undrade över logiken i att jag skulle åka hem o ta isär den jag påbörjat hemma, surra fast den på takräcket igen o åka en tredje gång till butiken. Ja för att göra en lång historia kort så fick jag till slut en ny del men köper man varor på Granngården får man ingen service, resa flera gånger och kanske inte ens varor dom fungerar!