*Erika*
Hejzan!

I vår ofantligt stora trädgård (25 kvm) har vi en liten rabatt på cirkus 2 meter där tre fina gula buskrosor ("China Town") bor och tidigare år har vi haft penséer på våren och petunior el. tagetes på sommaren framför rosorna. Men nu har det dykt upp lite busiga tankar i mitt huvud...att sätta något mer långlivat, dvs ngt trevlig perenn där istället...

Där tog dock de busiga tankarna stopp, jag vet inte vad man skulle kunna sätta där som inte blir för högt och döljer rosorna. Jag har funderat på löjtnantshjärtan, men deras rosa färg kanske skär sig mot rosornas orange-röda kant eller husets terakottafärgade tegel? Å vita löjtnantshjärtan känns lite tråkigt, även om de är vackra, tror det behövs lite mer färg där...

Rabatten ligger i öst och har full sol fram till tidig em.

Några förslag? Växter man köper färdiga (har inte tålamod nog för fröer), som inte vissnar ner direkt efter blomningen och som inte kostar en hel förmögenhet är att föredra.

// Erika
kerstin z5-6
alpmarton eller Vitpytta alt brudslöja eller alla smile.gif

Lite fräckare är
Digitalis ferrungiea smile.gif
*Erika*
Ah...den där vitpyttan var söt. smile.gif Tål att tänkas på... Tackar!

// Erika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon