Full version: Green Wizard
ZaraP
Halloj!

Av alla mina sådder är det endast Rudbeckian Green Wizard som inte grott... sad.gif sad.gif sad.gif Å förexten, e de en ettåring, bienn eller perenn?
Såååå lessen.... jag kände att de skulle bli mina favossar... hur vill
de ha de för å gro? är det försent nu? har slut på frön, men kanske
nån vill byta med nåt annat som jag har?! *blinka, blinka* rolleyes.gif

ZaraP
kerstin z5-6
Perenn- kylskåp om du inte redan prövat det smile.gif
ZaraP
Åhoj...
Eftersom jag var osäker på om den var perenn eller ej så
har jag sått både inne och utomhus. Utelådan satte jag utomhus
någon gång i vintras,,, kan de månne bliva någe kanske? unsure.gif
kerstin z5-6
Yes ! Där kommer de säkert !!låt dem inte torka ut bara smile.gif
Maria i Västerås
Hejsan!

Jag satte också green wizard i år, i småkrukor som fick stå på fönsterbrädet. Ett frö grodde så den lilla plantan vårdar jag nu ömt. Nästa år får jag väl följa anvisningen bättre och/eller använda kylskåp.

Kan man ge sig på det nu fast det kanske är sent, kylskåp alltså? Och hur gör man egentligen då, jag har misslyckats med rosmarin en gång och tappade då sugen på kylskåpsköret men det gäller väl att testa igen. "Trial and error" är verkligen vad som gäller för mig (tredje säsongen jag har trädgård) och för de allra flesta andra också antar jag!

Mvh
Maria
kerstin z5-6
trixet är att ha dem i kyla i 4 veckor minst smile.gif
Mi70
Jag prövade att så green wizzard i krukor som stod ute under vintern, inget hände........... huh.gif

Nu köpte jag nya frön i våras och har sått, och alla har kommit upp wub.gif wub.gif

Jag skulle rekommendera att testa kylskåp. Jag hade akleja nora barlow som stod i 4 v utan resultat, in i kylen (en dryg vecka) och alla frön grodde mangrant!

Jag vill också jättegärna ha green wizzard, hoppas, hoppas att plantorna tar sig!
kerstin z5-6
Jag rek kylskåpsmetoden " därför att man har mer "koll " på sina plantor med den -Minimitiden är eg 6 veckor , lite olika sort till sort somliga behöver ännu längre tid ..
men 4 brukar vara max vad jag orkar vänta smile.gifsmile.gifsmile.gif
Roligt att det funkade för dej !
K laugh.gif
ZaraP
Åhoj! Håller tummisarna då för mina sådder utomhus!!
Spääännande!!!! rolleyes.gif tongue.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon