Full version: Sikkimgurka?!
Ullet
Jag har köpt lite fröer på mässan o sikkimgurka eller nätgurka som den också heter. Ska jag sätta den som vanlig gurka, är den god, lätt att odla? Är det försent att sätta nu? (nej, inte om de sålde den på mässan heller.. sleep.gif ) Allt om den skulle jag vilja veta.... smile.gif
Ingrid på Västkusten
Om det är den jag tror det är är det la växthus på den biggrin.gif

Hälsar Ingrid
Ullet
Nätgurka kallas den visst för också. Tyckte det lät lite spännande och kul. smile.gif (Men samtidigt, vad i allt som erbjuds känns inte spännande och kul? rolleyes.gif ) har du provat den ngn ggr?
Ingrid på Västkusten
nej tyvärr ( gurkor å jag trivs inte riktigt bra - ja inte odlingsmässigt utan att äta) men god vän har biggrin.gif en gång för lääägne sedan. Så det är hörsägen tongue.gif

Älskar spännande å kul saker! Ehh grönskasfröer och perenna grönsaker....Hälsar Ingrid
Helen i Piteå Zon 5
Jag har frösått den gurkan iår, köpte fröna från Impecta och 4 gurkor har grott. Nu ska jag ha det som en kul slingerväxt i ett soligt hörn på en spalje, får väl se hur det går, blir kul att testa. /Helen
Tesa
Har sått frön från impecta jag med och de grodde snabbt, alla 5 fröna...
Jag skall prova lite här och var i trädgården, både i växthuset och andra olika lägen..... tycker det är jättekul att testa nya grönsaker....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon