Ullet
Jag ska bara ha en tub till ventilationen på växthuset men tycker det känns lite kymigt att köpa från Willab då exp. avg kostar nästan lika mkt som själva tuben. sad.gif Finns det nån annanstans att köpa eller finns sånt på Granngården?
Unn
Hejsan! Nu blev jag intresserad och nyfiken igen;-) Hur funkar en växthusventilation med gas? Ska bygga ett tväxthus till hösten fröhoppningsvis, men vet inte riktigt hur...
Granngården, många bensinmackar och de flesta campingplatser är ju ställen som tillhandahåller gas. Min lilla ovetenkapliga undersökning tyder på att bensinmacken är billigast.... Fast kanske det beror på vilken storlek på tuberna det gäller...och nej, det är inte som jag campar i husvagn, utan en del av mitt säsongsyrke laugh.gif
Unn
Ullet
Jag har en automatisk lucköppnare som öppnas med en liten gastub som skruvas fast i öppnaren. Tyvärr har den frusit sönder under en kall vinter för ngt år sedan (nån klant hade glömt den ute, jag fööööörståååår inte wink.gif ) och nu behöver jag en ny. Tyckte det var dyrt att betala 129 för en tub och 95:- i exp-avg. det blir nästan lika dyrt som för tuben. sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon