Full version: Klantig...
Lavendela
Hej på er!

Jag gjorde nåt så dumt: jag fick avi om ett stort brev på posten och trodde att det var nåt reklamlarv så jag dröjde med att hämta ut det. Så var det en pelargonstickling jag beställt långt före påsk och totalt glömt bort!! Ajajaj.
Nu ser den lilla stackaren rätt uschlig ut efter en vecka i kartong med torrt om fötterna. Jag har satt den i en liten lerkruka i lite sol med en plastpåse över för fuktens skull.
Tror ni det är bra?
Finns det hopp?
Finns det mer jag kan göra för att göra den glad?

Tack och hoppfulla hälsningar.

PS Det var en Noel Gordon, då förstår ni att jag är snopen nu!
Lady Hamilton
Ja, ja.... Gjort är gjort! Kan hända den bästa. Jag själv skulle nog undvika sol idetta läge, hellre lite mörkt. Men jämn fuktighet är bra. Jag håller tummarna och tror att det går bra.
/ Hammis rolleyes.gif
mkny
Reströtta pelargonsticklingar brukar kvickna till med hjälp av lite C-vitamin! Blanda en brustablett med vatten och spraya över hela sticklingen, så hoppas jag att den blir glad igen biggrin.gif
Jag skulle ha skippat plastpåsen, det sägs att pelargoner inte gillar den fuktiga miljö som blir där inne. Möjligtvis att du kan sätta dit den över natten, men då bara för att hålla värmen, inte fukten.
Lycka till!
Lavendela
Tusen tack rara ni! Ska genast följa era råd!
Ulrika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon