Kommunen planterade för 11 år sedan (ca) ett hallonbestånd precis på tomtgränsen till oss för ett pensionärsboendes räkning. Tyvärr följde inget ansvar för eländet med för det har dragit sig mer och mer in på vår tomt. Trots att jag sagt till att jag vill att de sköter om riset så händer inget. biggrin.gif Så förra året tog jag saken i egna händer. Tog bort 1/4 av buskaget, nu klipper jag bort allt på vår sida tomten. Sparar inte fjolårskotten utan tar allt! ( jag flyttade in här flera år efter det var gjort)

När det växer upp nästa år kan jag gallra lite och få åtminstone min sida att bli lite finare. Vi ska sätta staket (gärdesgård) i sommar om allt går bra o då kan jag inte ha en riskvast mitt i alltihopa! Är jag ute o cyklar nu eller är det okej att man gör en ordentlig rensning? Jag har inget emot hallon alls, tvärtom men att ha mögliga grenar, nedtrampade buskar är inget jag tycker är så kul särskilt inte om det inte är mitt ansvar... Jag inbillar mig att skotten som kommer i år på "min" sida kommer att vara de bärrikaste någonsin nästa år. Har tålamod, kan vänta! laugh.gif laugh.gif laugh.gif