Mi70
Jag köpte stolphållare med jordspett, typ metpost idag, två stycken. Hur gör man egentligen för att sätta upp dem? Jag antar att man INTE skall gräva ner dem utan slå ner dem, men med vad.... hammare....???
KURT
Sätt i en kort stolpe och slå på den eller lägg en brädstump mellan och slå på den, slå hellst med en slägghammare eller baksidan av en yxa. Slå inte direkt på metallen, utan lagg något emellan.
vickeva
När vi slog i jordankare använde vi en speciell klots som var anpassad till att ha uppe i ankaret. Sedan slog vi med slägga, eller baksidan av en yxa går också bra.
Mi70
Hmm, någon särskild kloss fick man inte med, dessa var på rea och därför mycket billiga..... rolleyes.gif

Tyvärr har jag ju ingen slägga heller...................Men att sätta en vanlig kort kloss av grövre format i hålet och slå på den, bör väl funka... Får kanske köpa en slägga eller yxa...... wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon