Full version: Balkongpucko
fettmule
Jag har murat en jättestor balkonglåda av lecablock (5 x 0,5 m) som jag ska plantera allt möjligt i (solrosor, klematis, balsaminer, olika lökväxter, krasse, luktärter, kryddväxter, smultron mm). Vad ska jag då använda för jord och gödning? Jag vill ju gärna bara använda en sort om det är möjligt…
La Strega
balkongjord?
TeliaNet
smultron vill ha torvliknande jord men kan ta vad som helst.
till näring så låter det som om de inte kräver så stora mängder, alltså får jag väl rek. hasselfors bevattningsgödsel (s.k. Rosa Sand) så som jag har blivit rek. den.
sen har funkat utöver mina förväntningar.
ska du så smultron nu?
karinmaria
Jag odlar mycket i krukor och lådor och jag blandar 50/50 av vanlig plantjord och kogödsel i säck. Funkar bra!
Pate
Jag använder ampel/surfina jord som innehåller långtidsverkande gödsel som räcker hela sommaren jag ger bara lite kalksalpeter vid var 5e vattning, jorden innehåller desutom extra mycket järn som många sommarblommor behöver.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon