Full version: Potäter! =)
La Strega
Är det till 1:a maj de ska i jorden? eller var det nåt annat som skulle göras då? har köpt en påse potatis o de har redan grott i påsen.

så när ska de ner? ska de ha gödsel? funkar algomins ekologiska till potatis? eller bara plantjord?
har hört att man ska plantera krasse ihop med potatis, myt eller sanning? vad för krasse? buskkrasse? slingerkrasse? smörgåskrasse? =)
och vad exakt är "ihop"?ovanpå, kruka bredvid, 10cm ifrån?

många dumma(?) frågor på en gång...tongue.gif
motala zon 2

/*nybörjarn=)*
Näcken
Lite tips.
De skall sättas då det är 8 grader i jorden har jag hört. Så det beror ju på var du bor, men i södraste Sverige kanske 1 maj är rätt. Kom inte ihåg när jag satte förra året och iår har jag alldeles glömt bort potatisarna.....

Gödsla INTE då du sätter dem, då blir potatisen dåliga. Har du inte gödslat i höstas så kan du förbättra med konstgödsel eller lägg dit gräsklipp.
La Strega
Okey, då ska ja ta tempen på jorden imöra =)
Virgo
CITAT
Är det till 1:a maj de ska i jorden? eller var det nåt annat som skulle göras då?

1:a maj ska du ut o demonstrera! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon