Full version: har perennerna dött?
Ullet
Satte en del perenner bla astilbe, stockros, silverax mfl i rabatten i höstas men jag undrar om inte en del har dött. Stockrosen (min vackra svarta*snyft*) o astilben (en dvärgvariant) verkar inte ha rotat sig utan sitter liksom löst i sin "grop". Jag förstår inte det då jag planterat ordentligt men så är det . Är det ett tecken på död? smile.gif
kerstin z5-6
Inte peta i perennerna Ulrika LOL smile.gifsmile.gif

Astilben , den kommer upp till midsommar
Stockrosen -de brukar behöva en granruska -skule den mot förmodan vara död finns alla färger och storlekar hos Schyssta smile.gif även de som blommar i år ! är silveraxet dött ska jag äta upp hatten -skulle det trots allt vara så kan nog en sådan ordnas också smile.gif
Säger hon som meddels petmetoden just konstaterat att det svarta "gräset lever smile.gif hos mej
Ullet
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Peta så lagom mycket själv då. laugh.gif laugh.gif

Silveraxet lever, kommer vitgrönt, det är astilben o stockrosen jag är orolig för *käkar på nagelbanden* biggrin.gif Nåja, vi får avvakta mao o se vad som kommer. Om inte så sätter jag prickklockor i alla rabatter för dom har jag så det räcker o blir över! Eller fingerört mrs Willmott, ja, rosa förgätmigej i parti o minut, det kan jag klä in allt med! biggrin.gif biggrin.gif tack för dina svar.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon