Nutten
Blev lite paff på jobbet idag när några gamla kunder återvände med en överraskning. Vi hade talat om ett par växter för någon vecka sedan och kommit in på sådana som de hade köpt som frö från USA och sått härhemma i Sverige. De försökte beskriva vad det var, men jag kom inte på något som stämde överens med vad de numera hade i sin trädgård. Jag föreslog att nästa gång de kom förbi skulle ta med fröpåsarna och visa mig.

Idag dök de alltså upp med dessa fröpåsar och det bästa av allt var att de ville dela med sig av varje påse! Jag blev såklart strålande glad att få pröva dessa spännande växter. Så himla gulligt av dem! b: wub.gif smile.gif

Vad sägs om en rosa sidenört som ska tåla minusgrader (den kom visst från Nebraska)? Kände bara till sidenört som rödblommande krukväxt! laugh.gif Å en spännande tomatsort; 'Rainbow', som blir flerfärgad inuti. För att inte tala om citrongurka rolleyes.gif Den ser bara inte ut som en citron, den smakar en del som det. Hej och hå vad man har missat... Slutligen fick jag en slags gulklint som blir hög och får gula "bollar" stora som kronärtskockans blommor. Inte illa! smile.gif
Ti bee
Vad kul!! Då blir man glad, när man får en stråle solsken riktad mot sig på det viset! smile.gif
amaira
Åh vad spännande! Lycko dig.
/amaira
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon