Fick några plantor svart stockros av min mor för ett par dagar sedan. Kommer dem att blomma i år eller nästa år? Hur många år lever dem?
kerstin z5-6
28-04-2004, 21:01
är det en frösådd ? i så fall nästa år -en övervintrad planta ?-blommar i år Klipp av stängeln när den blommat ut Är bladen flikade kan det vara en av de mer perenna -ficifolia, men de är lite knepiga att få till att vara kvar , så jag sår nya för att alltid ha nån på g
EmmaGold
28-04-2004, 21:06
Oj! Snabbt svar
Jo den är frösådd i år så då kommer den med andra ord blomma nästa år.
Jag tror inte att bladen är flikade direkt. Dem är ganska runda men är lite ojämna i kanterna.
Nåja jag får ha tålamod och njuta av dem svarta rosorna nästa sommar då
kerstin z5-6
28-04-2004, 21:09
Flikigheten syns inte ännu -den kommer i så fall när plantan vuxit till sej mera Lycka till de svarta är värda att vänta på fast denna är mer vinröd ..
EmmaGold
28-04-2004, 21:31
Ehh... jaha! Men då får jag väl ta och vänta på flikarna också då.
Så vackra dem är tycker jag! Djup vinröd eller svart spelar ingen roll tycker jag!
Mi70
30-04-2004, 12:11
Åhhh, jag frösådde svarta stockrosor förra året, nu har de allesammans kikat upp ur jorden och börjat växa...........
Jag ser SÅ framemot att få se dem blomma!!
EmmaGold
30-04-2004, 18:05
Åh! Vad kul! Jag får längta ända till nästa sommar dock. Men jag har ju såklart en hel del annat jag sått som kommer blomma i år så nåt har man ju att se fram emot.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.