Full version: Svart stockros
EmmaGold
Nu är frågvisa och okunniga jag igång igen... tongue.gif

Fick några plantor svart stockros av min mor för ett par dagar sedan. Kommer dem att blomma i år eller nästa år? Hur många år lever dem?
kerstin z5-6
är det en frösådd ? i så fall nästa år -en övervintrad planta ?-blommar i år
Klipp av stängeln när den blommat ut
Är bladen flikade kan det vara en av de mer perenna -ficifolia, men de är lite knepiga att få till att vara kvar , så jag sår nya för att alltid ha nån på g smile.gif
EmmaGold
Oj! Snabbt svar biggrin.gif

Jo den är frösådd i år så då kommer den med andra ord blomma nästa år.

Jag tror inte att bladen är flikade direkt. Dem är ganska runda men är lite ojämna i kanterna.

Nåja jag får ha tålamod och njuta av dem svarta rosorna nästa sommar då smile.gif
kerstin z5-6
Flikigheten syns inte ännu -den kommer i så fall när plantan vuxit till sej mera smile.gif Lycka till de svarta är värda att vänta på fast denna är mer vinröd ..
EmmaGold
Ehh... jaha! blink.gif Men då får jag väl ta och vänta på flikarna också då.

Så vackra dem är tycker jag! Djup vinröd eller svart spelar ingen roll tycker jag!
Mi70
Åhhh, jag frösådde svarta stockrosor förra året, nu har de allesammans kikat upp ur jorden och börjat växa........... wub.gif

Jag ser SÅ framemot att få se dem blomma!!
EmmaGold
Åh! Vad kul! Jag får längta ända till nästa sommar dock. sad.gif Men jag har ju såklart en hel del annat jag sått som kommer blomma i år så nåt har man ju att se fram emot. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon