Full version: ooops
messermark
Upptäckte till min förfäran att min underbara kungscissus har en gul matta på jorden och det växer svamp där. ohmy.gif Små gula champinjoner ser det ut som... sad.gif men blomman ser inte ut att lida av det, växer o frodas ändå wacko.gif
Sara i Lund
Jag har haft samma problem, synd bara att det inte är kantareller...

Mina svampar kom i ny blomjord som jag hade köpt. Eftersom jag blev väldigt förskräckt skördade jag en bunt svamp som jag tog till affären där jag köpt jorden. "Experten" i affären menade att svampen är helt ofarlig för växterna, men han höll med om att det ser lite märkligt ut. Växterna så verkligen inte ut att lida av svampen, men jag har sedemera bytt ut jorden så svampodligen har dött ut, med undantag för några tappra exemplar som poppar upp då och då (och upptäcks alltid när jag har besök av folk som jag försöker att imponera på med mina fina växter...).

Sara
wolkenkrabber
asså jag fick några gula svampar som kom med blomorden en gång och typ dom luktade illa men det kändes bara på nära håll och bladen på mina växter glnade och göll av jag bytter jord men de komm tillbaka efter ett tag endån, det skördede livet på en monstera, avokado och lite annat för mig sad.gif jag tror att jag är fri det nu bara en växt jag vet haft det men har inte sett dom nu på ett tag, en australisk kastanj eller vad dom kallas
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon