netaave
Idag slog Björkarna ut i Björklinge, körsbärsträdet är på G.
Vitsippor i mass och små gullvivor i gräset på sydsidan.
Vårkragarna prunknar i rabatten och till och med maskrosorna är fina nu när de är gula och bara finns i enstaka ex. biggrin.gif
Fialotta
Ni ligger lite före oss ser jag...här är det musöron
på björkarna, så nu ska jag klippa rosorna smile.gif
Vitsippor o blåsippor men har inte sett några gullvivor ännu, dom
är ju för söta...går här o ler åt allt som kommer upp överallt...lika nytt varje år ohmy.gif smile.gif
La Strega
jag behöver inte kolla för att veta..*kliar o gör ont i halsen å känns som grus i ögonen* sad.gif
Blomstertanten
CITAT (La Strega @ 29-04-2004, 11:05)
jag behöver inte kolla för att veta..*kliar o gör ont i halsen å känns som grus i ögonen*  :(

Och näsan rinner ! wacko.gif

Ett bombsäkert vårtecken ! tongue.gif
Pia mitt i Skåne
Och här hos mig blommade de första jordgubbarna igår... wub.gif
Britt-Marie
CITAT (netaave @ 28-04-2004, 23:36)
Idag slog Björkarna ut i Björklinge, körsbärsträdet är på G.
Vitsippor i mass och små gullvivor i gräset på sydsidan.
Vårkragarna prunknar i rabatten och till och med maskrosorna är fina nu när de är gula och bara finns i enstaka ex. biggrin.gif

Här blommar det mesta och allt är grönt, men några vårgkragar har jag inte sett skymten av och vi har en del.
Vad är det som du kallar för vårkragar?
Lena unsure.gif
andreas i uppsala
här är det framför allt alarna(?) som är gröna och då menar jag helgröna. Björkarna är också gröna men inte alla som alarna.

även ek,äpple,rönn och några till har slagit ut. Har sett att det är stor skillnad på landet och i innerstan. I innerstan är det sommar, medan det är vår utanför stan
vickeva
Nu blommar rapsen, är inte det ovanligt tidigt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon