Aila
Hade en väldig gran som växte sig enormt, men började bli så risig nertill. Grannen undrade försiktigt om jag inte kunde ta bort den..... jag insåg också att den inte var vacker längre och skymnde ju även sikten för mycket.

Så den fick tas bort,men där blev nu en stor öppning, så nu tänker jag plantera rododendron på stället. Men nu är frågan är det nödvändigt att gräva upp rötterna och stubben?

Tänkte slippa om jag fyller på med torv så det täcker alltsammans och planterar vid sidan om.

Jaha det låter nog så dumt, men jag vet vilket jobb jag har framför mig med alla dessa rötter. Trädet är ju borta så den tar ju inget vatten eller så.... kan jag vara lat eller måste jag.....

Det är inte dax än, men vore bra att veta i god tid ifall att wink.gif
Cilla
Du kan säkert plantera rätt på stubben också, om du fyller upp med jord ordentligt. Rhododendronexperterna säger att man lätt ska kunna sticka ned armen till armbågen i jorden där rhododendron ska växa.
Aila
Cilla , en riktig grankram för det svaret!!!!!!

Så skönt att man ibland slipper lätt igenom,som en fisk genom dåliga nät smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon