Copycat
Nu är jag förb...ad, ledsen och besviken. sad.gif min lilla "vildkatt" har haft ett öga på mina småttingar länge, hon har stulit en bunt krasse då och då, jag har självklart skällt på henne då. mad.gif Men när jag gick hemifrån en stund ikväll så rev hon rubbet, totalt kaos bland alla kryddor. sad.gif Jag som äntligen , med goda råd från er alla på forumet, lyckats att driva upp dom till nästan dm.höga bäbisar. Jäkla kattskrälle, jag ger upp nu och håller mig i fortsättningen till färdigköpta växter. Förkultivering med en vildkatt är ingen bra kombination. wub.gif
kryddan
så trist sad.gif Om det är någon tröst så kan jag berätta att en del katter "växer ifrån det". vår vildbasare tuggade hejvilt när han var yngre men nu får sådderna vara ifred. En och annan ampellilja och lite annat stryker med men det får man väl ta smile.gif
Copycat
Jag hoppas verkligen att hon växer ifrån det. Jag kallar henne inte för "vildkatten" bara på grund av beteendet, hon ÄR en vildkatt uppvuxen i skogarna i Älandsbro. Hon har blivit världens goaste katt, men hon kan driva en till totalt vansinne ibland. Just nu är det orättvist att bara jag får gräva och plocka med växterna. Jag får göra ett nytt försök nästa år, vet bara inte vad jag skall ha i alla pallkragar jag fått atg på. sad.gif rolleyes.gif wub.gif
Fenja
Vad tråkigt, jag vet precis för mina skyddslingar vräker varje år ett antal sådder i golvet... Du kan väl direktså lite ettåringar i år så att du får lite blomsterfägring, krasse, ringblommor, sommarphlox och - malva kommer fort och gör det färglatt. Sättlök växer kanonbra i krage, plus grönsaker som rödbetor, sallad, rädisor, gurka, dill, persilja, med mera. Täck kragarna med några lager fiberduk så kan du så flera veckor tidigare än normalt och hinna ikapp lite! Fäst fiberduken ordentligt, minna katter älskar att hoppa i den när det fladdrar i vinden...
Mvh
Fenja
Ewa L
Min kisse är ingen vildbasare, alltså trodde jag det var lugnt när jag sådde förra året. Det var bara det att sålådorna blev underbara sovplatser. Varmt och gott. wub.gif

I år har jag hållit alla sådder i eget rum med stängd dörr.
Nina H
I pallkragarna sätter du de kryddor du hittar mataffären. Det mesta finns faktiskt. Och ofta kommer nyheter. Jag hittade bl a mexikansk dragon och vattenpeppar häromdagen. Dragonen skippade jag eftersom jag har så fin fransk, men vattenpepparen kunde jag inte motstå.
Någon som vet om användning? Antar att den inte är härdig eftersom bladen verkar ha samma konsistens som basilika.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon