Full version: Ta fram berget?
johanherrmann
Hej, någon som har förslag på hur jag ska få bort allt gräs/mossa? Se bifogad bild!

Jag har använt en högtryckstvätt lite, men på vissa ställen är det 2-3 dm djup gräs/jord-massa,

Alla tips mottaget väldigt tacksamt smile.gif

Mvh
Johan
Mjärden
Varför skall du ta bort mossan i skrevorna i berget, är det inte dekorativt ? Ev. kunde du plantera något, som inte behöver så mycket jord, taklök ??, eller någon annan kanske har ett bra förslag ?
Gossen Ruda
Borttagning av jord mm görs lämpligen med spade, skyffel och hacka.
Gunilla T
Inga problem alls, en liten trädgårdshacka en hink att samla upp jord och rötter i, sen är det bara att börja rensa. Tisteljärn kan behövas för att få upp rötter ur djupare fickor. När allt är uppgrävt, avsluta med högtryckstvätt för att få bort de sista jordresterna.
johanherrmann
CITAT (Mjärden @ 02-09-2019, 20:36) *
Varför skall du ta bort mossan i skrevorna i berget, är det inte dekorativt ? Ev. kunde du plantera något, som inte behöver så mycket jord, taklök ??, eller någon annan kanske har ett bra förslag ?

Jag tänkte det skulle bli finare om det var 100% berg och inte massa annat tjafs smile.gif

Tack för alla tips. Jag kämpar på med hacka och spade och fyller sopsäckar med allt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon