Sassa
Ni har väl kollat på texttv idag?
Rosmarin skulle motverka akrylamid i potatis. Och jag som alltid brukar strö på rosmarin när jag steker potatis - då har jag alltså gjort rätt!
Min son brukar stöna "åh julgransbarr i maten". Nu skall han nog inte klaga mer hoppas jag!
biggrin.gif
Fritt fram för stekt potatis
Hälsar Sassa
*Felix matte*
CITAT (Sassa @ 16-01-2003, 12:30)
Rosmarin skulle motverka akrylamid i potatis.

Säger som grabben din - granbarr.
Potatis i alla dess former har i alla tider tillhört basfödan
så jag fortsätter intaget i oförminskad skala.
Tillhör faktiskt dem som tar de flesta larmrapporter med en nypa salt.
Ena veckan är mjölk farligt, nästa skall vi dricka si och så mycket för att inte bli bensköra.
Undras hur många rökare som avstår från "farliga" livsmedel.
Annika zon 4
CITAT (Felix matte @ 16-01-2003, 13:10)
CITAT (Sassa @ 16-01-2003, 12:30)
Rosmarin skulle motverka akrylamid i potatis.

Säger som grabben din - granbarr.
Potatis i alla dess former har i alla tider tillhört basfödan
så jag fortsätter intaget i oförminskad skala.
Tillhör faktiskt dem som tar de flesta larmrapporter med en nypa salt.
Ena veckan är mjölk farligt, nästa skall vi dricka si och så mycket för att inte bli bensköra.
Undras hur många rökare som avstår från "farliga" livsmedel.

Jag älskar rosmarin. Hoppas jag klarar min planta i år. Förra sesången tog jag in den, men ack. Det är ju bara i hem där kvinnan råder som den klarar sig. sad.gif Färsk potatis i klyftor, vitlök, olivolja, havssalt, rosmarin blandas. Linda in i folie å lägg på grillen. Mums till en god köttbit. Snart blir jag aldeles sjuk av längtan. Känner nästan dofterna. Denna härliga känsla/möjlighet att bara gå ut i trädgården och plocka av det ätbara. Härligt. Roasmarin är även härligt att ha i badvattnet. Avslappnande och bra mot muskelvärk.
Helen i Skåne
Jag brukar göra samma gojja som du men skära potatisen i skivor och lägga direkt på gallret. Urgott!!! laugh.gif
yla
ohmy.gif nu har ni gjort mej hungrig igen
ska göra grönsaksknyten
sådetså nu till köket tongue.gif
Annki
Klipp rosmarinen i mindre bitar så upptäcker inte sonen "granbarren". Själv är jag mycket förtjust i "granbarr". Även mina undulater, som äter direkt från krukan! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon