ester
Vill väl inte kalla mina hundar för skadedjur, men finns det något sätt att minska eller motverka dessa döda fläckar som vovvarna skapar på min gräsmatta? Och hur ska jag så igen de som finns? Kan man slänga på torvgödsel och så i det eller måste jag skaffa sand eller toppdress?
terraformer
Det första du skall göra, är att laka ur marken där genom intensivvattning i ett par dagar på de berörda fläckarna.

Sedan kan du till att börja med bara ta en vanlig räfsa (av metall) och riktigt lufta fläcken. Det brukar hjälpa.

Skulle det vara så att gräset INTE kommer tillbaka, så tar du bara bort 3-5 cm a topjorden, återfyller med vadhelst toppjord du vill och sätter nya gräsfrön. Inga större ovationer biggrin.gif
tuppmamman
Sen är det ju bra om hundarna inte kissar på samma ställe jämt. Vi bor med skogen som granne, och har lärt vår hund att kissa i skogen.
ester
CITAT (tuppmamman @ 04-05-2004, 10:39)
Sen är det ju bra om hundarna inte kissar på samma ställe jämt. Vi bor med skogen som granne, och har lärt vår hund att kissa i skogen.

Våra damer är lata och när det regnar är det knappt att vi får dem utanför verandan wacko.gif
Halva tomten är vildäng och det är där det är meningen att det ska kissas och bajsas, men inte då. Vi bor på landet, men flickorna har en sådan jaktinstinkt att de måste hållas i inhägnad eller i koppel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon