Har planterat om mina chilisar en gàng till ca 15 cm kurkor. Har Ancho, Anaheim, Jalapeño och Aji blanco cristal. De stàr nu tvà och tvà och jag har tänkt att fortsätta ha dem tvà och tvà.
Fràgan är nu vilka jag ska plantera om först, (eftersom jag har slut pà krukor och inte kan köpa ny förän i veckan och plantera nàgot vill jag ju göra i helgen

Aji blanco cristal och Jalapeño stàr tillsammans i en nàgot större kruka än de andra tvà. Aji och Jalapeñon ser mycket gladare ut, än de andra tvà. Dessa glada har börjat sätta blommor, de har inte slagit ut än, men Ajin kommer nog snart. Den ser sprickfärdig ut.

De är inte sà lànga, ca 15-20 cm, mendan Anchon är längs av alla mellan 20-25 cm och Anaheim är kanske hälften av det. De tvà ser lite blekare ut, har en nàgot mindre kruka och blommor ser man inga.
Alltsà, ska jag plantera om Aji och Jalapeñon först eftersom de snart blommar och ser ut att behöva mer plats snart, eller ska jag plantera om de andra tvà, de kanske behöver mer plats för att komma igàng och för att de ska se lite gladare ut????

Vad skulle ni rekommendera??
MVH Chilinybörjaren