Full version: Prya på örtagård?
Pyret
Hej alla glada örtavårdare!

Jag heter Pyret, är 32 år gammal, en stadskvinna som längtar ut i det gröna. Det senaste året har jag gått en utbildning som heter Naturens Medicin, en ettårig kurs om medicinalväxter, användningsområden (både västerländskt, indiskt och kinesiskt perspektiv) sjukdomar mm. Detta har fått upp mitt intresse för örter, och jag vill jättegärna ha en egen örtagård en dag.
Men jag är ju realist, så jag inser att jag behöver lära mig hur man tar hand om de små liven först... (örtagården på skolan blir inte så välbesökt då större delen av kursen är på vintern...)

Så nu till min fråga: Finns det någon som behöver hjälp i sommar i sin örtagård och som samtidigt är villig att dela med sig av sina kunskaper till en ivrig elev?
Jag kan jobba upp till 6 timmar/dag mot kost+logi. Var som helst i landet är av intresse.
(perioden 19 juni-12 juli kan jag inte, men resten av sommaren finns jag tillgänglig)
Låter detta intressant?
Hör av er till mig.

Pyret Rönmark 0739-16 33 60 eller (om innan 19 maj 0171-539 13)
pyret@vipstar.nu
Fenja
Synd att du inte fått några glädjande svar. Jag tror att du får större framgång om du vänder dig direkt till några plantskolor som har örter son specialitet. Titta under trädgårdssajter på Odlas första sida.
Lycka till!
Fenja
Pyret
Tusen tack för tipset! smile.gif
Jag kollar där på en gång. Gulligt av dig att ta dig tid att tipsa.
Må gott i sommarsolen
En glad hälsning
Pyret
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon