Ingrid på Västkusten
01-05-2004, 17:22
Todleoo,
Nu åkte squashen d vs vinte r& somamrsquash ner i krukor. Tror jag skall ha mellan tolv å femton sorter i år om allting gror *smile* helt otroligt! Kommer att bo e del i pallkragar - yipee om två veckor kanske de redan är uppe åsså får vi se :-D jamen jag tror nog man har sått redan i zon 1 och vi skall ju vara optimister det här ljuvliga vädret bara måste hålla i sig elelr hur?
Hälsar Ingrid
Elisabeth-Västkustkolonisten
01-05-2004, 19:20
Hej Ingrid,
jag sådde mina vintersquash för en vecka sedan och imorse tittade dom första upp ur jorden. Trodde redan att ingen gror men en efter en kommer nu
För sommarsquash har jag tyvärr ingen plats i år, kanske i en kruka?
Elisabeth
CallEva på Öland
01-05-2004, 19:54
Vintersquash?
Har aldrig provat...
Innebär det att den går att lagra i tex jordkällare?
Calle på Ön där det nu skymmer..men månen ger ledljus
Christer i Falköping
01-05-2004, 21:48
Vintersquash går utmärkt att lagra inne i köket. Behöver inte vara speciellt svalt för det.
Christer.
Elisabeth-Västkustkolonisten
02-05-2004, 08:16
Jag har fortfarande 3 st. vintersquash från förra hösten.
Elisabeth
Ingrid på Västkusten
03-05-2004, 08:20
Och jag en styck 'Goliath'

Jojomensqn, man har dem som fina inomhusdekorationer sedan äter an dem när andan faller på. SAveriges bästa vintersquashsortiment är ju www.runabergsfroer.se
Hälsar Ingrid
lena:-)
03-05-2004, 08:40
Jag satte vintersquash för snart två veckor sen...................för tidigt kanske.men inget har kommit upp än......det gjorde det inte förra året heller. Sommarsquashen växer och frodas, måntro jag satt den förtidigt också? Har satt den i större kruka och den står ute på dagarna....NÄr vågar man sätta ut den i landet?
Ingrid på Västkusten
03-05-2004, 08:49
Vintersquash tar två till tre veckor påå sig å gro emellanåt så inget konstigt alls även om jag varje år hinner tappa tålamodet!
Hälsar Ingrid
CallEva på Öland
03-05-2004, 15:06
Tack Ingrid för att du skrev vilken sort och var man kan få tag på frö.
Skulle precis ställa en fråga på detta här.
Calle på Ön där vinden från syd ökar
Ingrid på Västkusten
03-05-2004, 17:21
Felåt Calle- Goliath finns inte i handeln men Runåbergs har många fina bla kan jag inte NOG rekommendera Banana Pink Jumbo som håller sig långt in på vårkanten den med.
Hälsar ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.