Full version: Ogräs i pallkragen?
Jessixa
Någon som vet vad detta är? 🧐 Nackdelen när man låtit barnen vara med och odla och inte riktigt har koll och struktur 🤪 Rätt säker på att vi inte odlat dessa - utan att det är något som funnits in gräsklipp/höstlövsblandning som ligger under köpejorden. Vad tror ni?

Gunilla T
Ser ut som svinmålla, kommer alltid först i bar jord. Lätt att rycka bort.
Jessixa
CITAT (Gunilla T @ 06-05-2020, 17:49) *
Ser ut som svinmålla, kommer alltid först i bar jord. Lätt att rycka bort.

Tack! Hade sneglat lite extra på svinmålla i en bok med ogräs och rötterna såg också ut att stämma. Då har jag ett gäng att dra upp. Men klart lättare än kirskålen vi har på andra ställen i trädgården.
Mjärden
Var glad att du inte har åkervinda = mitt värsta plågoris. thumbdown.gif
Jessixa
CITAT (Mjärden @ 07-05-2020, 00:09) *

Känns som vi har det mesta i ogräsväg - flyttade till hus med misskött trädgård för ett år sedan. Kan vara så att jag ännu inte förstått att den är ett ogräs, haha! Måste bara ta och Googla Åkervinda 😀😂

CITAT (Mjärden @ 07-05-2020, 00:09) *

Jo men dem har vi 😀🤣 Visst är det dem som slingrar sig runt andra växter? Rev bort massor förra sommaren som slingrat sig runt buskar 🙈
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon