Full version: Blekselleri problem?
Gröna_fötter
Nu här på forumet så jag passar på att hälsa, hej hej!

Till saken.
Odlar selleri för första gången och nu när plantorna är ca 6-7 veckor gamla så lägger dom sig ner.
Har försökt putta upp jord mot stjälkarna för att de ska stå stadigare men dom lägger sig snabbt ner igen.
Funderar på om jag ska binda upp stjälkarna mot en blompinne men då plantorna känns så sköra är jag rädd att göra mer skada än nytta.

Tips och trix mottages tacksamt!
Gunilla T
När frösådder blir långa och taniga beror det på för varm växtplats i kombination med för dåligt ljus. Fröplantor skall vara knubbiga och stabila.
Åsa, mälardalen zon 2
De blir lätt rangliga och ostabila och de brukar vara så länge, de växer ju väldigt sakta och de brukar behöva bra ljus. Jag brukar plantera ner mina så rosetten hamnar precis ovan jordytan. Sedan får man vänta jag sådde mina i februari och de börjar se bättre ut nu och en del ser jättekraftiga och fina ut
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon