Full version: Vem bor här?
macs
Hej,
Jag odlar grönsaker i upphöjd bädd, c:a 25 cm djup jord ner till wellpappslager. Bädden täckt med fiberduk. I går upptäckte jag två c:a 15 mm stora hål i jordskorpan (se bild). Jag luckrade och vattnade men i morse fanns ett nytt hål. Ingen har skadat grönsakerna så jag är inte orolig, bara nyfiken på vem som gör så.här.
Jag har sett leopardsniglar utanför bädden och dom lever ju mera av dött växtmaterial än levande men gör dom sådana här hål i jorden? Storleken på hålen stämmer. Det skulle vara intressant att höra om någon annan har kunskap eller teorier om detta. Annars får jag kanske gå upp mitt i natten och kolla smile.gif .
Vänligen,
Mats

[attachment=89404:IMG_3418.JPG][attachment=89405:IMG_3419.JPG]
Gossen Ruda
Sniglar gräver sällan hål så här, de kryper möjligen in under större föremål. Storlek mm får mig att tänka på skalbaggar men säker är jag inte.
Mjärden
Borde platsa i ett TV-program. flirting.gif
macs
Skalbaggar är en intressant teori, jag ställer frågan till entomologerna. TV-program, absolut! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon