Full version: KLANT!
gullik.u
Efter min allra första sådd som faktiskt har klarat sig rätt bra, har jag burit ut alla plantor till ett hus med mycket fönster, ingen värme där dock, tänkte att de skulle få omskolas och sedan få stå där lite svalare. Men vad lyckades jag med om inte att riva omkull alla luktärtorna uppochner i golvet dom som jag läst att man ska vara så försiktiga med ( rötterna ) har nu trasslat ut några och satt om vi får väl se om det går?? sad.gif
magiana
Jo, det finns många sätt att ta död på småplantor! smile.gif Hoppas att dina klarar sig trots missödet.
Fenja
Jag har läst flera gånger här att luktärtor har så känsliga rotsystem... måste säga att det är tur att mina inte vet om det!! Jag har i alla år gjort dem nära på barrotade vid omskolningen och det har fungerat bra hittills. Katterna har flera gånger vält mina upp och ner i golvet och jag har fått kruka om, även det brukar de tåla. Hoppas att dina är av samma "virke", då klarar de sig säkert!
Lycka till!
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon