|
Inger GMT
16-01-2003, 15:41
Solen skiner och på köksbordet ligger första leveransen av mina fröpåsar. ett stort,tjockt kuvert från Impecta. Har beställt även från Odla Nu och Plant of Distinction. Väntar ivrigt på brevbärarens ankomst om dagarna Snart är våren här...... Hälsningar Inger
ja, nu känns det som om våren är på väg...
kollade in rabatterna idag, tulpaner och krokus på väg upp, snön försvann för tre dagar sedan... dock så hittade hönorna, som fick sin andra utedag detta år, de små stumparna av krokusarna som visat sig, ok, tulpanerna hann de inte få i sig i alla fall... fast undrar förresten, bör man täcka de tulpaner som kommit upp? kylan kan ju komma tillbaka ordentligt, i alla fall här i zon 3... hmm...
abborrmaster
16-01-2003, 23:07
ja och jag har sex grejer som grott!!! Det e nog vår i förtid asså! underbart!!!
/Simon
Hannele
17-01-2003, 23:32
Ja, har varit ute och sniffat... Nu ska jag sitta på kökstrappan fram till midsommar - sen kanske jag klipper gräset!
Hannele
27-01-2003, 20:15
Bina tittade fram i går i solen!!
Hos mig har det varit nästan tio grader varmt mitt på dan' och det har luktat vår!!  Har inte sett några flygfän än men jag längtar!
Jag var ute en stund i middags i sju grader varmt och sol, och hade jag haft ett hopprep hade jag nog skuttat runt lite. Eller hoppat hage! Precis som du säger Ina, det luktade vår. Mmmmmm...
Efter att snön hade smält bort upptäckte vi att hackspetten har använt vår ek som matsal i vinter. Det låg fullt med "kotteskelett" på en yta, ca. 5 kvm stor, under eken så spetten måste ha hittat en utmärkt gren för att filéa kottar på. Det som göms i snö kommer fram i tö!
Fy så fubbigt... här uppe har vi tjugo grader kalla grader och drygt en halvmeter snö.....  ........ ganska långt från vårkänningar alltså... men mina pelargoner har tittat upp iallafall. Man får glädja sig åt det lilla
Antagligen ropar vi hej för tidigt, det skulle väl bli kallare igen och ev. snö...... Här kommer det också fram ett och annat efter snön - massor med hundskitar på trottoarerna!
Läge för "GLÄRK!" igen, låter det som.... Såna' vårfynd är till och med äckligare än sockrad pizza!!!
Hannele
27-01-2003, 21:21
Berith - varför får vi inte njuta av fina dagar nu?? När sämre tider kommer, kan vi väl ta då!
CITAT (katti @ 27-01-2003, 21:08) Fy så fubbigt... här uppe har vi tjugo grader kalla grader och drygt en halvmeter snö.....  ........ ganska långt från vårkänningar alltså... men mina pelargoner har tittat upp iallafall. Man får glädja sig åt det lilla  Du bliri alla fall inte lurad att tro att det är vår jämt och ständigt! Om det nu sen kan va nån tröst
Hannele, skyll inte vädret på mej, det är meteorologerna som säger vad det ska bli! Ina, hundarna kanske hade ätit pizza light...
Stackars vovvar som inte får bestämma själva vad dom ska äta eller var dom ska skita!
CITAT (Berith @ 27-01-2003, 21:28) Hannele, skyll inte vädret på mej, det är meteorologerna som säger vad det ska bli! Så det är meterologerna som bestämmer vad det ska bli för väder??? I sådan fall fattar jag inte varför dom bara utlokaliserade SMHI till Norrköping! Kunde dom inte ha valt nått bättre ställe. Mallorca tex?? Eller Teneriffa??? för mig som man är ett vårtecken något helt annat med det ska jag nog inte skriva här.... inte ....
CITAT (Ralf @ 27-01-2003, 21:53) för mig som man är ett vårtecken något helt annat med det ska jag nog inte skriva här.... inte .... Appappappappa! Åjo, här är alldeles utmärkt att skriva sånt! Nååå....
Kan det vara nåt' i stil med ; "Vi har vår i luften.... var har ni er....?
Guten Tag alle Leute, es ist Unser in der Luft! Det är fortfarande Januari! Sen kommer februari och då brukar det oxå bli svinkallt. I mars så börjar det bli ljummet och i mitten på juni är frostfaran över! Sedan när midsommar har varit så är det bara 2,5 månader kvar tills hösten ger sig till känna.
Våren blir härlig när den kommer, men jag väntar på mer vinter, kyla och tjockare is på Östersjön eftersom jag ska ha en isfest om ett par veckor.
Ni andra kan väl ta vårvärmen hem till er så jag får ha iskylan ett tag till!
Trallalallaaaa! Lökarna är på väg upp! ok de är planterade ovanpå avloppsledningen (tillsammans med Mme Pierre Oger )så de är väl extra tidiga. Nu undrar vi förstås vad Ralf har i sälkikarn? Kom loss då! Har man sagt a får man säga b! Hälsar Sassa
CITAT (Virgo @ 28-01-2003, 01:25) Det är fortfarande Januari! Sen kommer februari och då brukar det oxå bli svinkallt. I mars så börjar det bli ljummet och i mitten på juni är frostfaran över! Sedan när midsommar har varit så är det bara 2,5 månader kvar tills hösten ger sig till känna.  ujuj nu kom jag ihåg just de där att de brukar inte vara vår förrän efter mars iallafall,men jag brukar alltid börja längta så här års men de e väl så att längtan e nåt speciellt de me eller hur men tiden går ju så fort o fortare ju äldre man blir jag körde en gammal dam (i taxin alltså) hon va sisådär 95 hon sa att tiden gick så fort så hon hann inte med alls de va jul o missommar hela tiden ,ett elendes sjå o hinna planera osså sa hon också att vad du gör flicka lilla bli inte gammal de va en underbar liten gammal dam som hade än mer att förtälja nåja jag tycker att tiden flyger så med andra ord så e våren strax här o då ska jag hänga mej i sekundvisarna så att tiden saktar in o så att sommaren varar precis sådär länge som den gjorde då man va liten o sommaren va evig,,,(precis som julafton innan tomten kom) tänk positivt
CITAT (Virgo @ 28-01-2003, 01:25) Guten Tag alle Leute, es ist Unser in der Luft! Det är fortfarande Januari! Sen kommer februari och då brukar det oxå bli svinkallt. I mars så börjar det bli ljummet och i mitten på juni är frostfaran över! Sedan när midsommar har varit så är det bara 2,5 månader kvar tills hösten ger sig till känna.  Måste du va´sådär!!!??? Här sitter jag och läser om hur våren kikar fram lite försiktigt där nere i "södern" och ger en liten hint om vad som komma skall... och så kommer du med dina krassa sanningar!!! Här uppe i Luleå har vi förresten en meter (minst) snö och 17 grader kallt. Fyra månader kvar tills vi får vädra vårluft...
Hannele
28-01-2003, 13:00
Ljuset och fågelsången har kommit!! Även för pessimister...
Oldwolfie, jag log brett åt din 95-åriga kvinnas beskrivning om att "det var jul och midsommar hela tiden". Det är skönt att hinna längta ibland också.
Jag har hittat massa röda knubbiga skott i rabatten vid altanen - plymspirean har vaknat! Hoppas att den somnar om ett tag, det är lite väl tidigt för den att sätta igång att växa nu... Fast det är kul när det börjar hända saker!
Kom precis hem från Köpenhamn. Och där var det avsevärt mer vårlikt än när man landade i nysnön på Arlanda. Måste säga att jag avundas er i Skåne en smula. Men å andra sidan höll man på att blåsa bort där nere på kobben. Så Sthlms alla "kobbar" kanske inte är så dumma trots allt? Men det ÄR tålamodsprövande den här tiden på året...  Man vill så mycket och kan göra så lite. Så lite... SÅ lite? När tror ni att vi i zon 3 ska dra igång våra chili? Jag måste få börja så snart. Det kliar i fingrarna!
abborrmaster
28-01-2003, 20:23
vårkänslorna är som bortblåsta!!! VAD FAN BÖRJAR DET SNÖA HÄR FÖR???? /Simon
*Felix matte*
28-01-2003, 20:28
CITAT (abborrmaster @ 28-01-2003, 20:23) vårkänslorna är som bortblåsta!!! VAD FAN BÖRJAR DET SNÖA HÄR FÖR???? /Simon Ska du säga! Pratade just med en farbror på Möja... där kom lite snö och de hade -1,3. Vi har -16,7 (lovat -30 i natt) och ca.60 -70cm. snö. Men... Ljust är det!
abborrmaster
28-01-2003, 20:30
hehehehahahahahahahhohoho.... Kunde inte låta bli men ni har ju ente haft nåt vårtecken ännu! Hos oss var det ju typ sommar tidigare!!!  Okej jag sörjer för dej! /Simon
Fialotta
28-01-2003, 20:31
Jag har samma väder som Möja, men det känns kallt i alla fall! Ruggigt värre
Varm Kram
*Felix matte*
28-01-2003, 20:41
CITAT (abborrmaster @ 28-01-2003, 20:30) Okej jag sörjer för dej!
/Simon Höver inte sörja för jag är inte lessen! Men om jag ska va ärlig .... Såååå... PST!!! (kan vi byta?)
*Felix matte*
28-01-2003, 20:49
CITAT (maudan @ 28-01-2003, 20:31) Jag har samma väder som Möja, men det känns kallt i alla fall! Ruggigt värre
Varm Kram Den värmde!!!Behövdes just nu när jag samtidigt ser på Uppdrag granskning och får se hur vårdberoende behandlas. Stor Kram till dej oxå!
abborrmaster
28-01-2003, 20:53
hehehe....  Vi kan byta nån vecka så att jag kan sticka o fiska harr eller nått  /Simon
Fialotta
28-01-2003, 20:56
*Felix matte*
28-01-2003, 20:59
CITAT (abborrmaster @ 28-01-2003, 20:53) hehehe....  Vi kan byta nån vecka så att jag kan sticka o fiska harr eller nått  /Simon Du hade Abborre i din sjö????Tyvärr - Äter bara Lax! I våra sjöar har vi Röding, Öring och fin Sik
*Felix matte*
28-01-2003, 21:01
CITAT (maudan @ 28-01-2003, 20:56) Du vet ..... Pantertanter!!!Inte att leka med!
Eva i Skåne
28-01-2003, 21:07
Hurra för pantertanter. Det ska vi 50-talister också bli
*Felix matte*
28-01-2003, 21:10
CITAT (Eva i Skåne @ 28-01-2003, 21:07) Hurra för pantertanter. Det ska vi 50-talister också bli  Så klart!!! Vem annars skall ta över efter oss? Välkommen i klubben!!!
Hmmm... men Agneta, ska inte du börja skolan till hösten?
abborrmaster
28-01-2003, 21:40
CITAT (Felix matte @ 28-01-2003, 20:59) CITAT (abborrmaster @ 28-01-2003, 20:53) hehehe....  Vi kan byta nån vecka så att jag kan sticka o fiska harr eller nått  /Simon Du hade Abborre i din sjö????Tyvärr - Äter bara Lax! I våra sjöar har vi Röding, Öring och fin Sik okej vi talar om det senare  /Simon
*Felix matte*
28-01-2003, 21:43
CITAT (abborrmaster @ 28-01-2003, 21:40) [ okej vi talar om det senare  /Simon Varför det då?Har du tappat målföret?... Eller? Nu är sovdags för gamla tanter.
abborrmaster
28-01-2003, 21:44
Ioförsej rödingen ska ju pimplas...
*Felix matte*
28-01-2003, 21:52
*Felix matte*
29-01-2003, 05:47
CITAT (Berith @ 28-01-2003, 21:35) Hmmm... men Agneta, ska inte du börja skolan till hösten?  Glömde bort det Men...... Det ska böjas i tid det som..........
abborrmaster
29-01-2003, 16:32
CITAT (Felix matte @ 28-01-2003, 21:52) båda fungerar givetvis kan du hälsa din halving... Men dåså, då kan man ju vänta om man vill.....  /Simon
Jag jag vet inte var ni som pratar om vårkänslor bor. En del bor ju Sthockholm. Själv bor jag lite längre norr ut, i Täby. Här är det idag -14 grader. Den först vårkänslan som brukar infinna sig är fröstånden i butiken men inte ens dom har kommit upp.
:I
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|