Habaneroboy
Jag har testat att göra nässelvatten (blandat med lite ogräs) och det har stått i en tunna m lock i 3 veckor. Jag testade att göra en luktfri sats och har blandat i mikroorganismer och melass. I början var det luktfritt när jag rörde runt. Sen har jag glömt bort det lite och sist jag lyfte på locket såg det mögligt ut och luktade illa. Går vattnet att använda till växtgödning i trädgården?
/Pelle
Mjärden
Jag har råkat ut för samma sak när jag låtit växtvatten stå för länge så det surnat. Någon gång har jag vattnat med det, men det luktade vedervärdigt, så därefter har jag slagit ut den sura blandningen. Jag vet inte om det kan gå över i växterna, men det är kanske som med guldvatten att när skördetiden närmar sig så upphör man med vattningen.
Habaneroboy
CITAT (Mjärden @ 28-06-2020, 21:01) *
Jag har råkat ut för samma sak när jag låtit växtvatten stå för länge så det surnat. Någon gång har jag vattnat med det, men det luktade vedervärdigt, så därefter har jag slagit ut den sura blandningen. Jag vet inte om det kan gå över i växterna, men det är kanske som med guldvatten att när skördetiden närmar sig så upphör man med vattningen.

Tack för svar, då häller jag ut det!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon