torvan
Har satt massor med allium som har kommit jättebra men nu börjar en del blad att gulna. Brukar dom det eller är det "tecken" på att nåt är fel? Rabatten är i söder med bra jord och dom har fått lite x-tra benmjöl och även vatten nu när det var kruttorrt i jorden. Ä r det nåt mer jag kan göra?Torvan blink.gif
kerstin z5-6
Inget alls -detta är helt normalt -de gör så -därför ar det bra att plantera något som döljer de gulnande bladen omkring dina allium eftersom de återkommer varje år och beter sig på samma vis .Blomman dock -har en vacker frökapsel som i gengäld står fin ända till nästa vår ! smile.gif laugh.gif biggrin.gif biggrin.gif
torvan
biggrin.gif Tack! Va skönt, då ska jag ut och plantera lite höga blåklint mellan dom!Torvan laugh.gif
Maria i Helsingborg
Här sitter jag med samma problem - extra vatten och benmjöl åkte på igår. Nu vet jag att jag ska flytta på dem istället, senare. Vilken tur att detta stället finns! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon