Full version: Katsura
lena:-)
Förra säsongen torkade katsurans blad in och vi beskar trädet och vattnade ordentligt. Vi trodde att symptomen berodde på torkan säsongen innan. Men nu beter sig bladen likadant. Vad kan det vara för fel? Hur kan vi rätta till det?

[attachment=89771:72F81DE0...503488D8.jpeg]
Gunilla T
Omöjligt att veta vad som drabbat trädet och bilderna är inte till någon hjälp, svårt att se att det är bladen på en katsura. Hur gammalt är trädet? Ser skymten av en stam och om jag gissar så kunde det vara ett toppympat träd men det är bara en gissning. Vad ville ni uppnå med beskärningen?

Det är oerhört knepigt att hitta korrekt anledning när växter inte mår bra men all information som lämnas med frågan kan vara till nytta. Annars blir det enbart gissningar och man bör inte vidta några åtgärder utifrån det, blir sannolikt helt fel och till ingen nytta alls. I värsta fall skadar man ännu mer.
Huggorm
Hur är trädet planterat? Katsura kräver mer vatten än många andra träd, de växer normalt utmed vattendrag. Och åtminstone i min del av landet var det extremt torrt maj-juni, och är det egentligen fortfarande trots att det kommit en del regn. Jag ser gula löv på många träd i skogen, speciellt där det är öppet så solen kommit åt att skina på marken och torka ut jorden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon