Full version: Gojibär
Everton
Hej, jag planterade två plantor Gojibär Sweet Lifeberry förra våren (2019-04). De satte full fart, blev bladrika och 2 m höga redan på sommaren. Enligt rekommendation klippte jag ner dem till 50 cm nu i våras men den här sommaren är de glesa, bladfattiga och gula, se foto. Inga blommor eller bär. Bor i växtzon 2. Tacksam om någon kan komma med förslag till varför de ser så ledsna ut i år, eller förklaring till avsaknad av bär.
Gunilla T
Det är svårt att veta vad som hänt, gojibär är inte svårodlade så något i deras miljö är förmodligen inte bra.

Jag ser skymten av markduk i ena hörnet av bilden, om den även går under plantorna kan det vara förklaringen. I början går det bra med markduk men eftersom man stryper kretsloppet så utarmas jorden och växterna uppvisar olika symptom på vantrivsel.
Everton
Tack för snabbt svar. Duken är för en annan rad med buskar, vinkelrät mot Goji-buskarna. Men tack för rådet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon