Full version: Persika
cic
Har just ätit upp en persika. Den var både saftig och god!;)

Min fråga blir ju givetvis.. Finns det nårga tips och knep för hur jag ska bete mig med den? Ska den ligga i vatten, torka eller är det bara att stoppa i den i jorden och vänta?

Killevipp! tongue.gif
Ingrid på Västkusten
Torka lite sedan plantera,

Lycka till,

Ingrid
cic
Tack! biggrin.gif
cic
När den väl har kommit upp, vad ska jag göra med den då? Jag har inget växthus och jag har inga ambitioner att ha ett persikoträd i trädgården. Kan jag fortsätta att ha den inne som en "krukväxt"? unsure.gif
Ingrid på Västkusten
Ja kan Du ställa den lit esvalare på vinter än det bra. Den kanske går å ha som krukväxt 'bonsaias' m a o -> värt å testa så länge det går. fast blomma gör den då knappast. Om man är ute efetr skojigheter är ju bl a avokado mkt mera atcksam.

Hälsar Ingrid
andreas i uppsala
glöm inte att ta ut fröet fårn skalet, annars går det nog inte. Det gick inte för mig i alla fall
cic
Aha..! ohmy.gif Man kan alltså inte bara stoppa ner den stora kärnan i jorden.. Det har jag gjort. unsure.gif

Men det är ju bara att ta upp den och fixa till. Väl? sad.gif

Jösses vilken nybörjare jag är..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon