Två fina rododrendon Yakismanum låg bara slängda överst i en komposthög ! Nu är dom räddade av mej
Hoppas bara att dom vill bo här i Körsbärslunden.
Körsbärsträden har förresten börjat blomma nu ! Så vackert !
Ingis
02-05-2004, 18:49
Vilken tur du har. Grattis. När jag blev med tomt så hittade jag också en del på andras skräphögar. Men aldrig något så fint som rhoddar.
Blomstertanten
02-05-2004, 18:55
Jag har gjort massor med fina fynd. Letar jämnt på komposter ! Fast inte privata inne på folks tomter.
Har bland annat fyndat pioner några gånger. Visserligen bara några rötter, men de växer ju upp till stora fina pioner så småningom. Men mest hittar jag påskliljelökar, som jag sedan gräver ner i Körsbärslunden. Har haft massor av blommande påskliljor och tulpaner i år !
Ingis
02-05-2004, 19:11
Där jag bor finns en liten skog intill och där kastar folk mycket skräp, tyvärr. Men man kan som sagt göra fina fynd också. Men det ser trist ut i skogen för folk kastar betongrester och plastsäckar med skräp i också som inte multnar.
Blomstertanten
02-05-2004, 19:33
Och plastkrukor !
renate
02-05-2004, 20:04
Grattis till ditt fina fynd,jag går med i skogen där folk slänger trädgårdsavfall,men roddissar har jag inte fyndat. förra året hittade jag en leutnantshjärta den står i knopp nu.Mina vildkörsbär börja blomma med,nu tar skomakaren semster,mellan Hägg och Siren.Ha ha det gör jag med. Ha det bra i trädgårdslandet önskar Renate
Ingis
02-05-2004, 20:08
Jag ska jobba denna vecka som kommer men veckan därpå ska jag ha semester och bara krypa på knä hela veckan.
Det ska bli härligt. Om det inte blir svinkallt ute förståss. Men kodyngan ska ut i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.