Full version: Fyndat rododendron !
Blomstertanten
biggrin.gif Är överlycklig i dag !

Jag har gjort världens kompostfynd !

Två fina rododrendon Yakismanum låg bara slängda överst i en komposthög ! Nu är dom räddade av mej biggrin.gif

Hoppas bara att dom vill bo här i Körsbärslunden. unsure.gif

Körsbärsträden har förresten börjat blomma nu ! wub.gif Så vackert !
Ingis
Vilken tur du har. rolleyes.gif Grattis.
När jag blev med tomt så hittade jag också en del på andras skräphögar. Men aldrig något så fint som rhoddar.
Blomstertanten
Jag har gjort massor med fina fynd. Letar jämnt på komposter ! tongue.gif
Fast inte privata inne på folks tomter.

Har bland annat fyndat pioner några gånger. Visserligen bara några rötter, men de växer ju upp till stora fina pioner så småningom. Men mest hittar jag påskliljelökar, som jag sedan gräver ner i Körsbärslunden. Har haft massor av blommande påskliljor och tulpaner i år !
wub.gif
Ingis
Där jag bor finns en liten skog intill och där kastar folk mycket skräp, tyvärr.
Men man kan som sagt göra fina fynd också. Men det ser trist ut i skogen för folk kastar betongrester och plastsäckar med skräp i också som inte multnar.
mad.gif
Blomstertanten
mad.gif Och plastkrukor ! sad.gif
renate
tongue.gif Grattis till ditt fina fynd,jag går med i skogen där folk slänger trädgårdsavfall,men roddissar har jag inte fyndat. förra året hittade jag en leutnantshjärta den står i knopp nu.Mina vildkörsbär börja blomma med,nu tar skomakaren semster,mellan Hägg och Siren.Ha ha det gör jag med.
Ha det bra i trädgårdslandet önskar Renate rolleyes.gif wub.gif
Ingis
Jag ska jobba denna vecka som kommer men veckan därpå ska jag ha semester och bara krypa på knä hela veckan. tongue.gif

Det ska bli härligt. Om det inte blir svinkallt ute förståss. Men kodyngan ska ut i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon