Full version: Chili som tappar blad
Gematria
Hej, jag har en chiliplanta som har börjat tappa de flesta av sina blad, och de som fortfarande sitter på lossnar väldigt lätt, till och med utav en svag bris. Vet någon vad detta beror på? Krukan står i sydöst läge och vattnas varannan dag och ges näring var tionde dag.
Här kommer bild på blad och planta

https://imgur.com/gallery/pCBq8Nx
Mjärden
Jag har 7 chiliplantor i ett miniväxthus på balkongen och alla har tappat blad. Nu sista veckan är de nästan nakna och de verkar inte växa mer. Jag misstänker att det är för varmt i miniväxthuset trots att framstycket står öppet hela tiden, De vattnas varje dag och även sprayas med vatten. Anledningen till att jag har dem i ett växthus är för att skydda dem mot katterna, men sedan en vecka tillbaka har katterna flyttat tillbaka till sonen. Frågan är om det är någon idé att ta ut dem från växthuset och se om de tar sig eller om det är dags att klippa ner dem ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon