olah
Hej undrar vad man billigast och bäst köper ett enkelt växthus på nätet ?

Finns det någonstans som man kan hitta fina ritningar om man skall bygga ett själv ??
Ingrid på Västkusten
Växthusförsäljarlista

Hälsar Ingrid
terraformer
Florum

Helimponerad avdessa töser! Såg växthuset på Noliamässan i Umeå i höstas, och kan garantera kvalitet!
TeliaNet
ritning gör man efter behov.
är som att bygga ett skjul fast med fönster.
det svåra är att få det tätt.
gammelnalle
Bygg själv om du tror att du kan !!! Garanterat billigast. och jag vill hävda bäst... Du får de mått du behöver. Och du måste i de flesta fall ÄNDÅ göra en massa underarbete: Plint, sockel eller vad du skall ha.

SÅ beroende på dina förutsättningar och kunskap....

björn
ove 3
Hej.

Ove har också letat länge efter ritningar med bra konstruktionslösningar men inte hittat några . Därför funderar jag att bygga mitt med stomme precis som man bygger ett vanligt hus, dvs. med vanliga takstolar med hanbjälkar . Dock kommer jag att fasa reglarna för bättre ljusinsläpp. Vad gäller kondensproblemet finns många fällor att ramla ned i varför man bör tänka sig noga för. Hör gärna av dig om du hittar bra komstruktionslösningar.
Lycka till
Ulf Eriksson
Hej,

En växthusritning på ett lite mindre växthus finns här:

DoItYourself

Jag satt och sökte en dag på engelskspråkiga sajter också, och hittade några, men inte det jag tyckte var helt rätt. Prova att söka på "plan" och "greenhouse".

/Uffe
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon