Hej undrar vad man billigast och bäst köper ett enkelt växthus på nätet ?
Finns det någonstans som man kan hitta fina ritningar om man skall bygga ett själv ??
Ingrid på Västkusten
03-05-2004, 07:51
terraformer
03-05-2004, 09:29
FlorumHelimponerad avdessa töser! Såg växthuset på Noliamässan i Umeå i höstas, och kan garantera kvalitet!
TeliaNet
03-05-2004, 16:19
ritning gör man efter behov.
är som att bygga ett skjul fast med fönster.
det svåra är att få det tätt.
gammelnalle
08-05-2004, 19:34
Bygg själv om du tror att du kan !!! Garanterat billigast. och jag vill hävda bäst... Du får de mått du behöver. Och du måste i de flesta fall ÄNDÅ göra en massa underarbete: Plint, sockel eller vad du skall ha.
SÅ beroende på dina förutsättningar och kunskap....
björn
Hej.
Ove har också letat länge efter ritningar med bra konstruktionslösningar men inte hittat några . Därför funderar jag att bygga mitt med stomme precis som man bygger ett vanligt hus, dvs. med vanliga takstolar med hanbjälkar . Dock kommer jag att fasa reglarna för bättre ljusinsläpp. Vad gäller kondensproblemet finns många fällor att ramla ned i varför man bör tänka sig noga för. Hör gärna av dig om du hittar bra komstruktionslösningar.
Lycka till
Ulf Eriksson
28-05-2004, 21:24
Hej,
En växthusritning på ett lite mindre växthus finns här:
DoItYourselfJag satt och sökte en dag på engelskspråkiga sajter också, och hittade några, men inte det jag tyckte var helt rätt. Prova att söka på "plan" och "greenhouse".
/Uffe
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.