CITAT (Pillan @ 03-05-2004, 08:36)
Vi har haft problem med att folk promenerar runt på vår tomt medans vi är ute tom. Säger knapp hej utan bara låten barnen leka där (vårt barn har inte varit hemma ens). Slår några lovar in i vårt garage etc.
Nej, du är inte knäpp. inte ett dugg! Detta ska du absolut inte behöva acceptera!
Varför leker barnen på eran gård? Har de inga egna sandlådor hemma hos sig? Har de inga egna gungställningar?
Så oförskämt av dem att knappt säga "Hej!" - de är ju trots allt hemma hos dig!
Slog nån lovar in i mitt garage så skulle det allt bli livat...!
Jag har också en stor revirkänsla. Jag bor också i ett område där det inte finns några staket mellan grannarna. Våra grannar gick helt fräckt mitt framför mitt köksfönster (och tittade in - utan att ens nicka ett "Hej!") De genade på detta sätt tvärs över två tomter för att slippa gå ut på trottoaren och följa vägen för att komma till ett hus längre ner på gatan.
När de trampade ihjäl några av våra nyplanterade häckplantor för att de inte orkade/iddes lyfta på fötterna så fick jag nog, vi åkte till brädgården och köpte staket.
De såg lite sura ut och hälsade inte när de såg oss på ett tag efter att vi satte upp staketet men det gick över så småningom.
Jag tycker att du ska hägna in din tomt, markera ditt revir! Om grannfrun sprider skit så bry dig inte om det - det är ju trots allt bara skit!
Lycka till!