Full version: blomsterlönnen
yla
så otroligt vacker den är med sina ådringar o
sina fluffiga blad
tur man har kamera så att man inte missar allt vackert som händer inomhus nu då det är så vackert ute
Vad ska man tänka på med en blomsterlönn vad vill den ha o hur o när ska den klippas om den ska klippas

Siri
Mmm, vad fin den är!:wub: Min gula blommar nu, och jag har bara toppar den när det känns som den blir för lång, så att den skjuter nya skott.
Fungerar bra, annars vet jag inte speciellt vad man ska göra,, :
annchapanncha
ÅÅÅHHH...
vilken vacker färg.

Jag har en som är gul, och en som är lite rödare än din, men den bara blommar och blommar hela tiden.

Dom är så tacksamma och fina.

biggrin.gif
maimiti
Jättefin! Men jag trodde att den hette klockmalva på svenska... Har jag blivit felinformerad?
Siri
Nej, du är inte felinformerad. Det heter så också, den är en så kallad "mormorsväxt", och när de kom så fick de namn efter sådana växter man redan kände igen och som var bekant; blomsterlönn och blomsterbjörk är sådana exempel.
yla
jo du har nog rätt
kärt barn har många namn
rolleyes.gif
Annie-72
Kul att se med tanke på min precis ställda fråga högre upp... Men den växten jag såg hade röda lite droppformade blomblad med gul pistill. Finns det väldigt olika blomsterlönnar???//Annie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon