Full version: silverek
Powerowic
silverek senecio cinerea är det en flerårig eller inte, två av våra (vi satte fyra) har nästa överlevt vintern (hälften)
Nina S
Hej Powerowic!

Silverek är en ettårig växt, men kan ibland övervintra och då skall dom tydligen blomma med gula blommor följande sommar..... biggrin.gif

Kul va?

Nina
Hannele
Silverek är i alla fall 2-årig, med gula blommor:

Powerowic
oki, tack då vet jag
MonicaC
Silverek är nog inte bara 1- eller 2-årig. Jag planterade silverek för ca fem år sen och dom kommer tillbaka varje år och har blivit både större och vackrare för varje år som gått. Blir jättevackert tillsammans i grupp i rabatten.
Cilla
Å Monica, jag undrar vad för slags silverek det är. Jag känner bara till de 2-åriga som dör efter blomning men säkert finns fler varianter. Minns du namnet på dina eller kan du beskriva bladen?
kerstin z5-6
Liknar den detta Monica -gula blommor -Bladverket snyggast
Klicka -här smile.gif?
Evin
Vad "fult" det var med de gula blommorna till de vackert silvriga bladen. Det passade inte alls ihop. Naturen är ganska konstig ibland smile.gif

/E
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon