A.sjstrm
Det går mystiska torra ringar runt alla blad på mitt ekträd! Är det någon som har sett det innan och vet vad det kan bero på?

[attachment=90194:A2BD7595...3CE68048.jpeg]
Huggorm
Ser ut som löven dör utifrån och in. Har det varit väldigt torrt eller blött i jorden?
Gunilla T
Det ser ut som en minerarlarv som gör gångar i bladen. Närmast till hands ligger väl ekstyltmalen.
Huggorm
Jag tänkte också på minerare först men jag tycker mer det ser ut som att löven torkat utifrån och in och den ljusa ringen är precis där processen håller på just nu. Löven ser torra ut utanför ringen, men levande innanför.
A.sjstrm
CITAT (Huggorm @ 20-03-2021, 12:27) *
Jag tänkte också på minerare först men jag tycker mer det ser ut som att löven torkat utifrån och in och den ljusa ringen är precis där processen håller på just nu. Löven ser torra ut utanför ringen, men levande innanför.

Ja det har varit/är ganska torrt i jorden så det är säkert att lövet håller på att torka. Men jag tycker det är intressant att den torra delen av lövet fortfarande är grönt och att inte allt har blivit brunt! 😯
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon