granbarret
Hej!
Jag kan absolut ingenting om detta så jag hoppas att jag inte framstår som alltför dum! rolleyes.gif

Till julen köpte jag en liten kungsgran i kruka, som sedan januari har fått stå på balkongen. Hade en experimentell idé om att plantera ut den på mitt sommarställe nu i påsk om den fortfarande var vid liv.

Men nu barrar den något vansinnigt - de flesta barr ramlar av bara jag snuddar vid dem. Vissa barr har gulnat men sitter kvar.

Kan jag fortfarande plantera granen eller är den att betrakta som död?
Huggorm
Den är nog mer eller mindre död men om du har tur kanske den tar sig igen. Det kan fortfarande vara liv i knopparna längst ut på alla kvistar
granbarret
CITAT (Huggorm @ 25-03-2021, 13:32) *
Den är nog mer eller mindre död men om du har tur kanske den tar sig igen. Det kan fortfarande vara liv i knopparna längst ut på alla kvistar

Tack för svar!
Ok, lite chansning då! Märkte även att barren längst ut på de flesta kvistarna faktiskt sitter fast så det kanske är ett gott tecken...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon