häck123
28-03-2021, 13:33
Jag skulle vilja lära mig klippa häckar bra. Jag har lagt ut flertalet annonser flygblad mm. Men det är enbart 3-4 st som svarat. Jag erbjuder det helt gratis (då jag inte är så vass på det än ) men ändå väldigt få som nappar på det.
Någon som har tips på hur man ska kunna nå ut till fler så jag får mer att öva på.
Tanken är att senare i livet starta upp en skötsel firma som sysslar med allt inom trädgård.
Kan tyvärr inte börja på någon skola eller liknade för att lära mig då jag är i behov av att jobba som vanligt.
Detta gäller skåne
Gunilla T
28-03-2021, 15:36
Jag kan bara prata utifrån mig själv och jag skulle aldrig i livet tillåta någon som saknar utbildning klippa i min häck eller beskära något träd. En häck kan vara en dyr investering och om den som kommer och beskär inte ens har grundläggande kunskap om vilken häck det är, hur den skall beskäras och vid vilken tidpunkt på året det bör ske kan en katastrof inträffa. Detsamma gäller vilken skötsel som helst i en trädgård.
Vill du jobba med trädgård är det utbildning som gäller.
häck123
28-03-2021, 17:30
förstår vad du menar men jag tänker även att det kan vara bra att komma ut o lära sig.
Letar för fullt efter en distansutbildning eller liknade man kan göra på kvällar efter jobb.
Finns det kanske några böcker som rekommenderas att läsa inom det ?
förstår vad du menar men jag tänker även att det kan vara bra att komma ut o lära sig.
Letar för fullt efter en distansutbildning eller liknade man kan göra på kvällar efter jobb.
Gunilla T
28-03-2021, 18:33
[quote name='häck123' date='28-03-2021, 18:30' post='1760827']
Det är alltid bra att lära sig oavsett vad ämnet är men man kan inte ha andras egendom som försöksobjekt. Har du försäkring som täcker ifall att du förorsakar skador?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.