Vet ju att backtimjan trivs bäst i solen... men jag har ett litet sorgebarn på norrsidan och grunnar på om backtimjan kunde tänkas överleva där
Är det någon som har backtimjan i skugga och kan rapportera hur det gått?
Eller någon som har ett tips på en marktäckare som trivs i halvskugga och torka och som inte rådjuren käkar upp
torvan
03-05-2004, 18:48
Jag har backtimjan i en bergskreva som har lite morgon&kvällsol. Den har vuxit på sig bra på ett år. Ska prova myskmadra i en skogsbacke med halvskugga och den ska inte rådjuren gilla (hoppas jag). Har just en stor låda med frön på gång i kylen, får väl se om det blir nåt...
Fenja
03-05-2004, 20:15
Ormöga fungerar utmärkt i skugga och rådjuren äter inte min i alla fall! Vintergrön går också bra. Mvh Fenja
kryddan
04-05-2004, 09:07
Tack - då kanske jag vågar pröva lite backtimjan där då. Ormöga är också fin - men jag hade för mig att den ville ha det lite fuktigare?
Myskmadra har jag också tänkt mig till ett annat skuggställe men jag har lagt ner nysådder för i år så jag hoppas få tag på plantor nånstans. Hittils har jag haft bom på mina två vanligaste inköpsställen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.