Full version: Druvor
Exotic
Hej,

Min man säger att han vill ha egna druvor rolleyes.gif
Hur är det när man köper ,såg nämligen förra året vindruvstockar som var från 1963 ,rejäla kan man säga smile.gif
Kan man köpa , så att dem är några år ? eller hur är det med vindruvor ?
Sen om någon kanske har bra länkar , , , så man kan titta lite.
smile.gif rolleyes.gif
tack på förhand smile.gif
Virgo
Det går bra. Har sett flera ggr att riktigt stora tjocka vinstockar har varit till salu för hutlösa priser.
Dessa har oxå växt i stora krukor och krukan har väl kostat en hel del.

Så låt din man ha egna druvor! Han får väl köpa vad han vill för sin veckopeng,eller? biggrin.gif
MRLINDELL
Drakenius Gardens http://www.Drakenius.se säljer för 1.300 sek och så tar de ca 900 sek för frakten och så moms på det. Räkna med 2.700 sek för att bra ex hemma. Härdig till ca -20 "kortvarigt".
Maria i Helsingborg
Jag gör mycket reklam för PETAB utanför Helsingborg, jag vet, men de har ju också (nästan) ALLT! tongue.gif

Vad är det med män och druvor egentligen? Min man när också drömmen om vidstäckta fält med kalksten som reflekterar solens strålar upp mot vinstockars stammar á la France........nu lever i i radhus så vidstäcktheten har fått stryka på foten och "vinstockar" har blivit "vinstock". Nåja, den blir väl.

En pinne gör ingen vingård, men en pinne är det vi har, än så länge. Tack, Virgo, den blöder inte mer! En pinne på PETAB, nu var jag där igen, kostade dryga hundralappen och kan fås med (kommande) gröna eller blå druvor. Det kommer att ta några år att klippa, forma och skörda, men det är ju det som är tjusningen......eller vad säger ni, män? biggrin.gif
Exotic
Halååjjj på er,

Jepp Virgo , han få köpe för sin lilla veckopeng *Skratt* biggrin.gif fast det blir mästadels till sonens motocross . . rolleyes.gif

Tack för länken MRLINDELL, jag ringde värkade vara mycket trevliga rolleyes.gif och sen ligger dem bara 45 minuter från mig så frakten slipper man rolleyes.gif

Maria kanske vill dem trampa sitt egna vin

smile.gif laugh.gif

MVH Elaine
Ingrid på Västkusten
Slipper frakten? är Du säker? Frakten är alltså inte ifrån Drakenius till Dig Elaine utan ifrån Europa där de hämtar hem växterna och så sedan så fraktas de HEM till Dig det är ju så Drakenius jobbar så kolla noga så de inte blåser Dig!

Hälsar ingrid
MRLINDELL
Jag har också fattat det så att de inte har någon butik längre utan levererar direkt från t ex Italien.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon